söndag, juli 09, 2006

Lille O:s sanningar....

Jag älskar att sommarlovetnu börjat "på riktigt", vi är redo att resa!

Lille O har en del sanningar till familjens dokumentation så här i början på sommaren:

-Pappa, min mage säger till mig att jag måste ha en present idag, annars kommer den att kräkas...

-Mamma, farfar säger att barnen får gå och lägga sig när de vill, barnen får bestämma själva. Det säger min farfar.

-Pappa, min farfar säger till mig att när jag säger upp så måste du bära mig. Det säger min farfar att så är det.

-Mamma, Monica (fröken) säger att alla barnen får godis om de vill. När de vill. Det säger Monica.

Få se om det kommer fler sanningar under semestern : )

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!

Måste få berätta att jag sparade ner hela din blogg i datorn och låg hemma i soffan i helgen och läste från början till slut. Så otorligt bra skrivet och så kul att få följa er!
Jag heter Maria, bor i Georgien (dock utan familj sedan tre år tillbaka. Men familj är under planering (det finns någon att planera den med sedan ett år tillbaka) och allt som går att läsa om hur man vågar någon annanstans än i Sverige är så värdefullt. Och det känns som om vi är ungefär på samma våglängd.
Jag önskar er en skön semester hemma i Sverige (jag ska också hem på semester om en vecka).
Jag kommer följa bloggen med spänning!
Kram
Maria

8:55 fm  
Blogger Ulle och familjen said...

Hej!

Jag fick tips om din blogg av prinsessmamman. Jag dock inte läst hela som Maria, men har läst en del. Det du beskiver kan jag känna igenmig i till viss del. Jag och min familj är i USA för 4 månader. Inte så länge men ändå länge.
Det var 1000 saker att fixa med innan man åkte. Min planering sprack ganska snabbt.Målet var att huset skulle vara städat och i ordning när vi reste, men jag var glad att allt var tvättat och packat när klockan var 3 på natten samma dag somvi skulle resa. Vi åkte hemifrån 3 för att hinna till flygplaten i tid. Amerikaner är överförtjusta i papper, vet inte hur många papper vi har fyllt i för dessa korta månader.
Storasyster fyller snart 5 och försöker att lära sig lite engelska. Thank you, bye bye, my name is..... mm Lillebror är snart 2 och lär sig just svenska, detta blandar han lite med engelska. I dag skrek han, daj daj från trappan när vännerna åkte hem. Kä ku skulle nog föreställa thank you.
Det ska bli spännande att höra hur mycket de har snappat upp efter 4 månader, vi har ju bara varit här i lite drygt 2 veckor.

Kram Ulle

7:43 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Maria. OJ! HELA bloggen :) Tack för att du tycker att det är bra skrivet,smickrande ; )

Ulle - Kul men så kort! Njut, och hör de språket så mycket kommer de plocka upp en hel del, sen kan man ju underhålla med filmer etc. Lilla H och lille O kan massor med engelska då de hör det dagligen, sina föräldrar prata med sina vänner. De är verkligen små svampar!

11:50 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Maria. OJ! HELA bloggen :) Tack för att du tycker att det är bra skrivet,smickrande ; )

Ulle - Kul men så kort! Njut, och hör de språket så mycket kommer de plocka upp en hel del, sen kan man ju underhålla med filmer etc. Lilla H och lille O kan massor med engelska då de hör det dagligen, sina föräldrar prata med sina vänner. De är verkligen små svampar!

11:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home