lördag, juli 08, 2006

Svezia, here we come!

Pust. Jag orkar inte ens gå in på allt vi gjort de senaste dagarna. Men vi har nästan hunnit klart. Deadline imorgon 12.00. Jag är helt slut. Semester runt hörnet. Lovely! Första sommaren som utlandssvenskar i Sverige. Lite konstig känsla. Men en riktig semester känsla. Barnens första vistelse i Sverige sen september.

Barnen har packat. Lilla H enkom Power Rangers och sina "skolböcker", räkna skriva böcker och ett kortspel och 2 böcker. Lille O har packat så att hans väska redan spruckit. Tänk vad olika syskon kan vara.

Lille O har gått runt med sin dammsugare hela kvällen och pratat engelska. Lille svampen, detta har vi hört i kväll : -It´s mine, let´s go, here I come. How are you? I am fine. 1-10. Move it och slutligen sa han fan med engelsk melodi. Jag undrade varför han svor. För att mormor säger så, blev svaret. Som sagt, en svamp,även mormor säger fan med engelsk melodi ; )

Lilla H skrattade så gott i frutterian igår då de sa senora till mig. Hon är ingen senora skrattade lilla H, hon är min mamma! Sen hade vi en diskussion om vilka som är senoras etc. Vem man säger ciao till och vilka man tar i hand och vilka man kindpussar respektive säger Bongiorno till. Har aldrig tänkt på att förklara det förut. Piacere avslutade lilla H den diskussionen med. Piacere säger man när man är artig och tar i hand. Ciao säger man till de man pussar. Just så : )

Ser fram emot legoland i Stuttgart, Berlin och sen Vimmerby och slutligten Stockholm. Där vi stannar i några veckor. Vi kommer förhoppningsvis fram på min lillebrors födelsedag. Då ska hela familjen mötas upp på restaurang. Jag längtar oerhört utan att ens ha hunnit känna efter : )

Före resan bjuder Gardners på lunch. Lilla H och Nina är verkligen bästisar, tur att vi inte flyttar långt bort. Båda har gråtit för att de inte kan ses under semestern. Härliga vänner, tänk att börja bilresan 3 minuter bort på Columbisk lunch *S*

Buona vacanza di tutti!!!! Nu blir bloggandet nog mer sproadiskt. Semester tas på alla fronter!

1 Comments:

Blogger Ellinor said...

Trevlig resa!

//Ellinor

12:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home