måndag, juni 26, 2006

Coca-cola light break...

Två dagars jobb kvar, the heat is still on. Det är ett bygge utanför vårt hus som är svårt att inte titta till ibland. För där jobbar en massa italienare. Störande faktiskt. Inte att de stör för att det låter utan för att de bara är där. Knappt jag vågar skriva detta ; ) Tur att maken min förstår humorn bakom uttrycket.

Maken ler ett litet snett leende när jag säger coca-cola light break. Internt betyder det kaffe och rast från datorn. Fast nu mer betyder det kika ut *S*. (mamma mia är jag sexistisk?)

Jag spelade tennis imorse med Gregor och Anna, jag blev grym en stund. Den härliga känslan av att höra "PAA" när bollen träffar racket perfekt (eller racket bollen...) är som ett kort glädjerus och man vill ha mer och mer och mer. Fast 09.00 var det redan 33 grader, så när timmen var slut var jag rätt nöjd. Sist förlorade jag, skönt med revansch. Jag är precis som dottra( eller vice versa), så enormt tävlinginriktad "när det gäller", bara att acceptera att jag är sån.

Snart börjar semestern! Fast det känns som om vi är på semester när vi kliver ner på piazzan, simmar i den fina poolerna, överblickande lago di Como och bergen för att avsluta med en aperitivo sen eftermiddag. Aperitivo är något de är grymt bra på i norra italien. Inte bara proseccon eller ölen eller vad man väljer utan allt runt om. Jag äter mig lätt mätt på alla tilltugg. Mm längtar till eftermiddagen. Det lär vara tomt i poolen. Italien spelar i em. Viva Italia!