onsdag, september 13, 2006

En sked mot en kyckling

Onsdag. Lyxdag för barn i Schweiz. Det är lag på att man ska sluta skolan mitten av veckan före lunch. Så att de små barnen inte tröttas ut i den tuffa skolvärlden.

Jag hämtade barnen och gjorde en parisisk parkering med varningsblinkers på, mitt i en korsning, men på sidan. Nöden har ingen lag när det handlar om att parkera för mig. Tänk att det finns så ont om parkeringsplatser i södra europa. Tur att det finns varningsblinkers och lite struts mentalitet, annars kan ju barnen få vänta i timmar på att föräldrarna kanske kommer och hämtar.

Picnic och stranden. Ascona, vackra stora strand och vi tre, lite picnic. Lilla H gräver gångar och gör broar och fyller gångarna med vatten. Lille O badar, dyker. Jag sitter på filt och känner solen bränna. Hm, solskydd på. Det är 28 grader fortfarande.

Lilla H och lille O skrattar så gott åt mig. Jag blandar ihop orden liten sked och kyckling. Jag bad restaurangen om en liten kyckling till glassen. Bingo!

2 Comments:

Blogger Ina said...

Berättade igår för en arbetskompis som ev ska flytta till Spanien om dina "6 män till frukost". Nu fick jag en till... Jag har förresten gett henne adressen till din blogg, för hon pratar om att hon behöver förbereda sig mentalt om det blir flytt. Hon är inte 100% på att hon vill, samtidigt som hennes mans jobb-chans knappast kommer tillbaka. Jag peppar henne allt jag kan eftersom jag vet att ni är så nöjda med ert val!

8:34 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Kul!

4:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home