måndag, september 11, 2006

Sista kapitlet och Federer

Fatta, det bara kom till mig. Jag fick frågan "berätta fragment ur din barnbok" (ok, läs bok med en nypa salt...). Så bara kom det. Slutet. Padam! Att prata högt är ett gammalt brainstorming knep, många brainstorming möten har jag suttit på, båda på universitet och på jobbmöten. Men detta var min egen monolog och mitt egna brainstorming möte.

Så skrev jag ner de sista fyra sidorna här om kvällen. Men så fattas två kapitel som jag inte fått ner på ett bra sätt. Och sen massor med redigering. Sen när jag är klar kan jag kasta allt i papperskorgen. Men då har jag i allafall gjort det!

Tennis. En passion för mig. På tennisplan är jag en annan. Jag är nästan i meditativt tillstånd. Fokuserad, närvarande i nuet. Alla sinnen på men omvärlden bortkopplad. En ny passion, jag började som 30 åring och inbillar mig att jag skulle vara som Federer om jag börjat tidigt *S*

Danskan som jag mött här är tennisfanatiker, och en duktig sådan. Vi ska spela, stackars henne, jag en lyckans ost. Att ha en bra motspelare är värd sin vikt i guld.

Igår blev jag stolt över att ha flyttat in i Schweiz, vilken utklassning, vilken tennis. Schweiziska Federer rockar på tennisplan!