torsdag, maj 11, 2006

Bjuder på ett skratt...

Imorse sa jag till Lille O:s fröken att han har opererat sina ögon två gånger och att han har lätt för att få öroninflammation. Han har opererat ögonen för att de har så trånga gångar, man har lagt in plast i ögonrören.

Sen garvade hon och undrade om jag inte menade ORRECCHIO istället för OCCHIO. Det vill säga öron istället för ögon.

Jo, just det.......

Pinsamma morsan. Stackars barn. Lille O såg lite förvånad ut när jag hade min utläggning om hans ögon. : O

4 Comments:

Blogger Mustardseed said...

*asg* den var bra! Kul också hur O stod och såg förvånad ut när du berättade om hans ögonoperationer...

12:12 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Ja jag är klart en pinsam ytismorsa :) Fast jag skrattar gott åt mig själv och får tillbaka för gammal ost sas, då jag "retat" min mamma hela min uppväxt....

9:02 em  
Blogger Ina said...

Så härligt och pinsamt lätt det är att det blir fel! Men om man bara kan skratta åt det så är det ju inte så farligt!
Jag läser fortfarande allt du skriver men det var visst länge sedan jag kommenterade, kom jag just på. Tänkte på dig idag när jag strosade under rosablommande träd i Kungsträdgården (har varit i Shlm med våra elever) att där i solen under de blommande träden behöver jag kanske inte vara SÅ avundsjuk på exilmamman. Det var värre i mars! :o)

10:00 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Mmm, jag pratar verkligen usel italienska, ärligt. Borde lagt mycket mer tid på det. Som tur är svampar min hjärna upp språket rätt bra och jag börjar förstå molto! Kan tom titta på TV och utskilja ord jag kan och inte enkom tycka det är en lång harang iiiiioisdkhglaskjgö. Minus alla ö.

10:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home