fredag, april 21, 2006

Kultur utan krock...

Idag var det ingen kulturkrock utan ett kulturellt besök. Tänkte att det är alltför sällan och när utställningen pågår nedanför gatan är man ju dum som inte passar på. När det dessutom är Magritte som är rätt surrealistisk och som jag tror barnen kan antigen gilla eller fnissa åt blev det ett morgonbesök här i vackra Villa Olmo.

Det är varmt och skönt och hela 25 grader mitt på dagen. Vi blev bjudna på lunch hos Lilla H:s väninna, lilla H och hennes lilla väninna bestämde senare att de skulle sova över hos väninnan. Intressant att se hur det går men lilla H kan vara väldigt kavat så jag antar att det bara blir kul.

Lille O sitter och ritar monster som han ansåg att även René Magritte gjorde! Fick man lägga upp Margittes målningar skulle jag göra det men jag gissar att lille O tänker på tavlan med svartmålad beklädd kropp utan huvud...