söndag, maj 07, 2006

Bella Roma......

Historia, mode, cafeér, människor överallt. Italienskt bröllop med mer mat än man kan drömma om trots tom mage...

Barnfritt, hotell, ta dagen som det kommer mentalitet = enormt lyckad weekend!

Barnen glada med morfar och m, morfar och m möjligtvis glada men trötta. Imorgon reser exilpappan så långt bort man kan komma och är borta i hela 8 dagar. Imorgon reser morfar och m hem till Sverige. Imorgon ska barnen på dagis igen. Imorgon ska jag jobba med boken. Hela veckan ska jag jobba med boken. Äntligen. Jag har tidspress, jag har ett nytt media som vill "trycka" den. Det är ett fantastiskt tillfälle att sätta eld i baken. Det kliar i fingrarna. Hoppas mina små fiktiva vänner kommer stå bakom mig och berätta historien som de har gjort förut. De kanske har känt sig bortskuffade av annat som kommit emellan, med all rätt. Få se om kliet i fingrarna även ger produktivitet.

Imorgon ska jag ringa endel samtal. Jag hoppas på glada röster i andra änden, det har varit för mycket tråkigheter på sistonde. Men som livet är blandat med roliga nyheter med. Jag längtar efter att få se mitt nya syskonbarn, vår killkusin som barnen säger.