torsdag, juni 29, 2006

Väder tänk....

Tänk sommarlovet börjar med regn och kyla (18 grader från att ha varit 36) var min första tanke imorse. Typiskt svenskt att tänka så, för att regnar det och är mulet och kyligt i Sverige om morgonen så kan man anta att dagen blir sådan. Jag glömmer att italienarna har mycket mer temprament! Här stormar det och regnar och vips är himlen blå och solen står som en propp igen! : )

Vi har varit på brunch hos min goda väninna Cristina från Columbia, som gör världens coolaste etniska kläder, jag älskar allt, liksom vår son som alltid haft ett öga för vackra saker. Han plockade lite bland kläderna, stannade upp, drog av sig sitt linne och tog på sig en blåmönstrad tunika. -DEN blir det meddelade han på italienska : )

Jag gillar att lille O inte är så trångsynt och bara kan ha coola killkläder som H&M och andra klädkedjor rutar in killarna i att tycka är ok för killar. Han är dö cool i sin långa blåmönstrade tunika och sina långa jeansshorts. Så drog han på sig sitt hemmagjorde halsband med, som pricken över i:et. Jag är stolt över hans detaljöga för han klär sig jäkligt snyggt, samt hans mod att trotsa de italienska små killarna som kan skratta och säga små elakheter när han har sina halsband han lagt mycket tid på att trä. Lille O säger, nej du har FEL den är bello!!!!

Lilla H vill du med ha en tunika undrade jag och Cristina. Nja, sa hon, jag har inte tid : )
Vi har olika inressen som tur är.

Jag började sommarlovet med att införskaffa en av dessa oerhört vackra handknytna sidensjalar i mörkgrå/silver, måste fota den senare, de är långt ifrån kärringaktiga, störtcoola över en jeansjacka/snygt linne och eleganta över en klänning. Jag måste visa upp dessa i Sverige!

Lille O följde med sin kompis Elias hem, lilla H och jag har precis ätit glass och väntar på hennes kompis Nina. Sen åker vi ner till Como och stora lekparken, för att avsluta med en aperitivo på stranden på Moltrasio!

Ciao di tutti anche buona vacanze! Jag kommer att skriva titt som tätt, med betoning på titt :)

3 Comments:

Blogger Sunflower said...

Som allt älskar jag att läsa din blogg! Det är liksom ett måste! :) Men jag måste rätta dig lite, fast det får du se som hjälp. *hoppas* Man säger "ciao A tutti", inte di. Så nu vet du och jag kan sova gott. ;) I slutet av juli ska jag på första intervju om en tjänst som lärare i italienska. Håll tummarna, snälla! :) Hälsningar från ngt som verkar bli varm dag i Stockholm

10:42 fm  
Blogger Nejma said...

Hittade hit av en slump och blev kvar en lång stund. Kommer snart igen för att läsa resten.

Vad häftigt att ni flyttat till Italien utan att ha någon anknytning till landet! Tufft gjort... Själv har jag flyttat med mina barn till Marocko och trivs som fisken i Medelhavet. *s*

/Nejma

2:37 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

Sunflower- Tack så roligt att läsa!

Nejma - Hej och vad kul, välkommen :) Måste kika in på din blogg. Marocko wow!

12:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home