onsdag, juni 21, 2006

Simma och en ballong i ögat

Idag är en stor dag för lilla H. Idag den 21 juni lärde hon sig nämligen att simma! Vi gick ner till vår piazza där en mycket fin pool anläggning finns precis invid lagon. Lilla H ville inte ta av sig puffarna och "simträna". Vi frågade om hon skulle vilja kunna simma. Svaret blev ja. Jag sa att bestäm dig då för att lära dig. Hon tog av sig puffarna och simmade 15 meter!!! Bara sådär!
Sen firade vi med en coca-cola. Lilla H:s enda hang-up då exilmamman avskyr läsk. Men storheter måste ju firas. Och att kunna simma är en storhet :)

Lille O är helt vild i vattnet, jag orkar knappt skriva om det, man får konstant magknip av honom. Han har världens bästa självförtroende, vilket är härligt. Men han kan inte simma. Fast han tror det. Han simmar helt korrekt och jättebra arm och bentag, men under vattnet. När lille O får infall fullföljer han dem alltid.Lägg även till en diktators "talang" för att bana sin egen väg. Idag var hans infall att konstant befinna sig i djupt vatten. Eller att hoppa från höga höjder in i djupt vatten. Han älskar det, log så man kunde knyta hans leende uppe på huvudet, jag vill bara knyta fast honom i en handduk vid en solstol i skuggan ; )

Visste ni att man kan få en ballong i ögat? Lilla H har kalas imorgon och jag bestämde mig för att blåsa några av ballongerna ikväll, pga värmen. Fast det är urbota dumt tänkt, de smäller säkert av trycket, här är värmebölja ju. Jag hann blåsa en enda ballong. Sen fick jag en ballong i ögat. Den smällde, det kändes som en fackla i ögat. Den smällde så illa att jag har en blåtira. Förstå höjden av pinsamhet, mitt öga är ett öga rött och svider som attan, för att jag fått en ballong i ögat. Känns lagom kul att muttra fram det när folk undrar imorgon. Runt om ögat är jag svullen och börjar bli blå. Bodde jag i USA hade det säkert kunnat bli en tragikomisk stämning av att ha fått en "ballong smäll" i ögat.