måndag, juni 19, 2006

Caldissimo.....

Varmt, jättevarmt, caldissimo. Sommaren kom tidigt, det vill säga högsommaren. Idag har det varit 38 grader och nu 19.00 är det 30 grader. Vi svettas.

Lilla H sa just ole dole doff på italienska, det tog ett tag för oss två att förstå varandra. Hon hade glömt hur man sa det på svenska, hon visade och sa tänk att det står 4 människor här och alla vill vara först då gör man så här bla blablablabla och så pekade hon på varje osynlig människa tills en av de osynliga tydligen vann. Jag fattade, OLE DOLE DOFF, ropade jag. Ja just det SÅ heter det svarade hon. Nu börjar vi få lättare kommunikationsproblem : )

På torsdag är lilla H:s första italienska compleanno (födelsedag), först skulle det vara pinjata men nu är en festa di magica bokad. Lilla H älskar magi så vi gör en magisk dag.

Jag behöver mentaltstöd i en beslutsituation om jobb. Ska försöka hitta rätt bollplank. Jag har fått jobbet som jag antagligen inte berättat om, vad jag minns i alla fall. Det är egentligen helt fantastiskt. Fast det skjuter annat åt sidan som jag planerat att jag ska ägna mig åt. Men uppdraget jag blivit erbjuden varar ju inte för alltid, så egentligen är allt perfekt. Bara vi hinner flytta och installera oss och att alla detaljer blir snyggt insydda i paketet. Läste här om dagen att det som gör oss lyckligast, enligt kliniska mätningar, är positiva överraskningar. Och detta är faktiskt både enormt positivt och en överraskning. Jag ska överraska mer, om det är nyckeln till lycka : )

1 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Tack! Sara, har jag det så piper jag till i din blogg :D!

7:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home