fredag, januari 27, 2006

Brighten up!

Mina väninnor är insöade. Jag var så otroligt sugen på väninnor, italiensk bakad pizza, rödvin, ostar och choklad (och en cigg, jag erkänner). Javisst kan jag äta och dricka detta ändå men det var mixen jag var så sugen på. Därför kände jag att jag måste göra något jag gillar och min största passion är lampor! Jepp, ljuskällor i olika former och material. Jag "investerar" hellre i en lampa än tja vad nu andra väljer. En fond kanske :) Som tur är börjar maken nästan dela min passion.

T. ex var det han som verkligen inte ville kliva ur en outlet här utan denna "monstrorösa" men för oss vackra coola lampa! Måtte vi ha högt i tak med i framtida huset/lägenhet!
Här kommer en halvtaskig bild av den tänd med hemma hos oss.
Det tog 2 dagar att sätta dit alla handblåsta glaskupor. Det syns kanske inte men det är två blåsta bubblor i varje kupa, och då de är handblåsta passar de bara på vissa ställen. Det var en hel del pusslande innan alla hade fått en given plats. (och lite krossat glas, tur att där fanns ca 10 extra!)

Sen visade Husmusen denna lampserie som jag med fastnat för och "investerat" i. En bordslampa och en golvlampa. Har ni inte besökt Husmusen ännu så är det värt varje besök man gör! Sen önskar jag mig hett denna (länken verkar gå tillbaka till första sidan igen ibland, vill man då verkligen se lampan är designerns Antonio Citterio och lampan heter XXL, golvlampa). Tycker sååå mycket om att se på den.

Sen är jag kär i "min egen" lampa (och lillebrors!) som döpts till "En light me". Den kommer jag göra reklam för senare. När produktionen är helt klar. Det har tagit tid. Så är det när man ger sig in på ett område man egentligen inte behärskar. Men det är grymt kul att ha lärt sig så mycket om produktion. Och hey jag kan inte mycket om design heller, men den som ger sig fan på något kan ju klara det. ROLIGT har det varit, trots att det varit en lång historia som ännu inte är helt klar :O Nu är mitt gräsliga skissblock (nej jag kan inte rita) väldigt fullt och en ny idé pockar på uppmärksamhet. Men det känns som en svårare nöt, fast det inte har med el att göra. Få se om jag tänker försöka knäcka den med...

Jaha, TV:sändningarna pallar inte snön, nu får jag väl äta lite ostar dricka lite till rödvin och läsa ut MajGull Axelssons "Den jag aldrig var". Inte heller helt fel. Också ska jag låtsas om att jag inte ser att min gång jag skottat upp inte längre syns, och att jag inte ser att det fortfarande snöar och att himlen är helt grå och gömmer ett ton snö till.