söndag, januari 29, 2006

Vi är utskottade och lite Clooney,Pitt, Jolie :)

Grazie, grazie grazie snälla Michael, nu kommer vår Volvo ut. Bjöd på brunch och blev bjuden på middag, underbart. Barnen lekt hela dagen med Nina och lilla busiga Ciara. Och vi kom ut med, fantastisk känsla efter några dagar i huset :)

Imorgon är skolan stängd pga "snökaoset". Imorgon kommer Vosloo och leker med lille O. Sen ska vi till "Cecilia med de svenska barnen". Längtar efter att träffa henne och som alltid kul för våra små att leka på svenska.

Det bästa med att inte känna någon när man flyttar utomlands är att man verkligen kan välja sina vänner med största omsorg. Det behöver inte vara många, många kära har man hemma som inte försvinner för att man är borta några år, utan ett fåtal "handplockade" som man gläjds av att umgås med, och som man även kan anförtro sig åt. Lustigt men ärligt, de kvinnor och män som vi lärt känna här känner vi redan väl, efter så kort tid. Det finns liksom inte tid för ytligheter. Alla är här tidsbegränsat. För så är det, att vi nästan hittills bara umgås med andra familjer som kommer från andra länder än Italien. Fast lite integrerade är vi, och det är jag verkligen glad för. Jag tror att ordspråket "vi sitter alla i samma båt" bidrar till att man lär känna varandra fort. När H är utomlands på jobb vet alla om det, det dimper in sms om bjudningar och barnaktiviteter och om hjälp kan behövas som idag med t ex skottning. Kanske för att ingen har sin nära familj på plats så blir man lite "fadder" till varandra.

Måtte dagis vara öppet på tisdag trots att vår dotter just nu är så glad för att hela skolan är stängd... Jag vill skriva, har ärenden i Como och behöver storhandla i Schweiz. Saker mina små inte uppskattar att vara delaktiga i och vice versa.

Fick en länk av en väninna att Brad Pitt och Angelina Jolie gifter sig denna vecka. Och att det bröllopet hålls 3 minuters gångväg från vårt hus. Om detta nu stämmer ska jag vara den första att leka paparazzi haha. Stället de ska gifta sig på är sagolikt vackert men inte spektakulärt. Men de önskade sig ett mindre bröllop enligt "gossip" och platsen är magisk tycker jag :)

Måste ringa vår favoritrestaurang där jag och maken och barnen brukar luncha vissa lördagar. Vår dotter älskar detta ställe. En servitör har förlorat sig i henne (på skoj hoppas vi *S*) och han har lovat mig till min makes delade glädje (ehm) att han ska meddela när Clooney planerar att komma. Dvs. om jag råkar ringa samma dag. Nu ska jag ringa varje dag. Ytligt va :)