tisdag, april 18, 2006

Solig vänskaplig påsk

4 små glada vänner fulla med lek och äventyr har pressat ut varje sekund av dagen i 8 dagar nu. Påskharen har varit på besök och lagt ut chokladpengar som barnen fick följa trappan ner och ut i trädgården. Bakom bilen tog spåren slut, ovanför hittades 2 Spindelmannen ägg och två Winxägg. Mäkta populär hare i år men känning för den "rätta" trenden för 4 åriga killar och snart 6 åriga tjejer.

Vänner, Gardaland, strand, bergbana, restauranger, solstol, middagar ute, prosecco och mat mat mat kan väl summera påskveckan väl.

Imorgon skiljs de små vännerna åt, men de känns väl förberedda för det. Min väninna åker givetvis med sina barn och på torsdag morgonen åker exilpappan iväg på jobb. Barnen och jag går från fullt hus till några få dagar med totalt lugn när inget är inplanerat. Tänk att kontrasten känns lika välkommen som motsatsen.

på söndag ska exilmamman förvandlas till svenskamamman. Eller bara svenska. Svensk kvinna i Sverige utan barn på besök strax efter att storken berikat min umgängeskrets och min närmsta familj. Jag är inte ovan vid att resa själv, eller att resa utan barn. Det har jag gjort i jobbet före vi flyttade hit, det har jag gjort innan jag fått barn, och som mamma. Men denna gång känns det bitterljuvt, just därför bör jag åka själv. För egentligen vill jag packa in våra barn i min väska och ta dem med mig. Ha dem nära. Så fick jag ur mig det erkännandet ; ) Barnen är givetvis oberörda av att deras mamma ska bort i 3 dagar, exilpappan är ju här med dem. Dags att resa bort själv och skaka av sig hönsnätet!