onsdag, april 05, 2006

Hur är den kopplad?

Dagens citat/monolog av lilla H (det underfundigaste hittills): - Mamma jag kan inte låta bli att gråta lite ibland när jag är på dagis, fast jag inte vill. Ibland. Hur är tårarna kopplade egentligen?

Dagens 2:a citat av lilla H: Mamma jag går ner och kissar istället, den här toaletten kurrar. Jag gillar inte när toaletter kurrar, det skrämmer mig.

Citat av lille O: - Jag tänker aldrig ta bort plåstret i pannan, aldrig, jag tänker aldrig somna heller, jag tänker aldrig em, jag tänker aldrig em, ehm, vad var det nu mamma?

Dagens förvåning: På dagis vid tidigt hemgång 14.00, exilmamma med barn ensamma i lilla H:s klassrum. -Mamma titta i min "casetto" vad jag gjort idag som var jättekul! Hon öppnar sin låda och tar ut 4 ark med egenskrivna siffror på, eller additon för att vara korrekt. 9+6=15, 8+9=17 osv läser jag. -Lilla H har du gjort detta, frågar jag förvånat. -Ja mamma, jag tycker det är jättekul!

Så fick jag reda på att vår dotter adderar på dagis, ganska stora siffror för en 5 åring tycker jag. Själv lekte jag nog bara i den åldern.

1 Comments:

Blogger Prinsessmamman said...

Skön känsla när det går bra för barnen. Bådar gott inför framtida skolgång och sådär. Storasyster räknar "uppåt", tex när jag frågade vad 30+7 var så räknade hon tyst "31, 32, 33, 34, 35, 36, 37". Det är många barn på lågstadiet som har svårt för det!

5:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home