onsdag, april 05, 2006

Happening månad

Mycket roliga besökare, sommarväder, stora planer. Detta är en happeningmånad!

Nu måste jag plugga inför italienskakursen, vi lägger manken till nu exilpappan och jag. Ännu mer motiverad blir jag när jag hör lilla H främst, men även lille O, söka kontakt med italienare själva för att växla några ord. I förrgår berättade hon spontant för en kypare att de andra barnen inte förstod italienska men det gjorde minsann hon. Att hon kom från Sverige och nu pratade två språk. På perfekt italienska. Det är första gången jag hört henne prata spontant med någon annan vuxen. Hon log sen stolt åt mig, jag blåste pussar som verkade missa hela tiden, fick blåsa flera men ack vinden tog dem sa hon. Då fick jag istället ta henne i famnen och pussa 28 gånger. Sen frågade hon varför vi hade pusskalas. Stoltheten visar sig ibland så sa jag. Jaha sa hon :)

Lille O sover och håller sin Power Ranger i handen natt som dag. Nu har han tappat bort den och frågar oss 12 gånger per dag om vi kan hjälpa honom leta. Vi letar. Ingen hittar hans älskade present. Vart är lille O:s Power Ranger blu? :)