fredag, januari 27, 2006

Vi är insnöade!

Instinktivt bad jag lille O kika ut ur fönstert när vi vaknade (jag är halvblind utan linser). Han utbrast WOW IDAG BLIR DET SNÖÄNGLAR!! Och lite till tänkte jag när jag fått på mig linserna... Hur ska vi komma ut!? Efter samtal med maken som är i annat land så trodde han att vi hade en snöskyffel med oss, men vart den är visste han inte. Och jag vet inte bättre jag, har liksom inte trott att det skulle behövas, ehm.

Jag ser vår bil, men bara en tredjedel av den. Jag undrar hur vi ska komma ut ur våra grindar... På med skidutrustningen på oss alla tre blir det. Jag ska försöka få tag i en granne med spade utifall att vi inte har en. Lite snöänglar och sen måste vi pulsa till bykärnan. Måste betala räkningar på banken idag, måste även köpa lite sallad och bröd. Trots att de är hängiga och snoriga. Gasen stängs av om man är sen, skulle inte vara roligt i dagsläget! Tänk det är mörkt högst uppe i huset där det alltid annars är så ljust. Takfönstern täcks av ett tjockt täcke snö.

Ikväll kommer Cristina och Cara på middag. 21.00 då barnen sover. Jag älskar mina små söta men ack så skönt med lite vuxentid med när man är ensamförälder!

Buona domenica di tutti! Håll en tumme för att jag lyckas få ut oss med :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hi kid!
snow here too,so the dog and I are NOT going out.Stay at home day 3 for me-nice.Glad that the Talismans work,amazed that you lent them your most precious necklace its the kind of thing I would have done,some mothers are stupid!

12:13 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Snow everywhere! People laughing. 40 years since it last snowed here like this! I CANT GET THE CAR OUT. At least we can walk but the bus doesnt go :) How do I put my snowchains on IF I manage to remove enough snow to get the car out. TV is here filming, funny :)

1:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home