söndag, januari 22, 2006

Som 2 brev på posten!

I morse ringde Nina. Hon har saknat lilla H. Hon och H har lekt hela dagen. Två glada 5 åriga tjejer. Som pratar olika språk men ju längre dagen gått har de övergått till den italienskan de behärskar. Kom, titta, lek, min tur, hjälp, är de orden jag mest hört.

Vi blev bjudna på lunch av Ninas föräldrar, underbar colombiansk "peasant food" som de förklarade måltiden. Cristina berättar då att hon fått reda på att det kommer att börja en svensk flicka i H´s klass till hösten. H´s och Ninas klass, då de blir ettagluttare. En svensk flicka som gått på internationella skolan, som pratar engelska, italienska och svenska.

Det ringde en klocka emellan de goda tuggorna. Hennes mamma och jag har jobbat på samma projekt i Milano för 8 år sedan. Världen är liten ibland. Dags för mig att bjuda lilla Sylvias mamma på en lunch. När jag tänker efter har jag en del att tacka henne för. Sammanträffanden tror jag som alltid stenhårt på.

Efter regn kommer sol heter det väl :) Det känns som om det börjar bli soligt igen!