tisdag, juni 27, 2006

ytismorse ångest och vanlig mamma ångest

I sommar MÅSTE jag plugga italienska. Sommar nöje..., jag måste måste kunna prata bättre med barnens fröknar nästa termin. Eller bara kunna prata bättre.

I sommar måste barnen lyssna på kassettsagor på italienska, de får inte uppleva att 5 veckor i Sverige förhindrar dem att känna sig någorlunda trygga med italienskan, när vi väl är tillbaka.

Jag måste köpa några italienska böcker med, sagoböcker. Kanske även en film.

I sommar måste vi faktiskt ta vår dotter på cykelturer, hon måste ju få en chans att lära sig cykla.

I sommar måste vi med låta lille O få cykla.

I sommar måste vi gå igenom skolmaterialet och förberedelseböckerna. Därför måste jag innan vi åker få förberedelseböckerna översatta så att vi kan förklara dem för lilla H.

I sommar ska vi bara ha det lungt och skönt....

Men det är ju redan högsommar!?

3 Comments:

Blogger Sunflower said...

Ma dai, forza! Ni kommer klara allt galant! :) Shit pomfritt (ursäkta språket) men det är redan juli (snart i alla fall). *panik* Kram

10:01 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Sara- jag har bestämt mig för att ta det lungt och bara låta ångesten pyra *S*

Sunflower- Grazie, och för att jag alltid kan utläsa rättstavningar genom dina svar :) Just ordet dai använder jag dagligen. Liksom go, kom igen, kör på , eller hur hur översätter man slangbetydelsen du formen av ge betyder?

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

Hm...de där MÅSTEN kan verkligen ta knäcken på en. Sänk ribban och ta det lugnt. Du bor i Italien, italienskan kommer, det är jag säker på. En gång i tiden kunde jag prata relativt okej italienska. Tyvärr glömt allt. Så blir det när man inte underhåller språket. Ciao ciao! Lisa

1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home