måndag, januari 30, 2006

Det ÄR härligt...

när vänner från Sverige ringer och säger hej! Såklart :) Jag ringer gärna och ofta med. Helst via Skype numer (tack Skype för att det funkar så bra nu med videosändning och ekot är borta!).
Det är extra härligt när en vän ringer ytterligare en gång samma dag för att säga något som stärker ens självkänsla/ego/brahetskänsla. Bara för att hon ville att jag skulle veta om det. TACK, jag är fortfarande så glad, du vet vem du är :) *kram*

Lille O har haft vänner på fika idag, han är en ypperlig liten värd som visar allt han äger och har. Lilla H har klättrat lite på sin mamma idag, ny fas helt enkelt. Vi klappar lite på hennes talisman, imorgon är det ju "skola" igen. Jag vet inte om jag ska kalla det skola eller dagis, det är ju något mellanting för henne med lektioner (men fritt vad man vill lära sig) fram till lunch för henne. Hon är nog beredd. Men säger att talismanen nog kommer att hjälpa henne. Men ibland när hon går fram till andra barn vill de ändå inte leka med mig säger hon. Lilla hjärtat. Vi kom överrens om att hon skulle försöka lyssna på massor imorgon och att ett nytt ord om dagen är superbra och fullt tillräckligt. Håller mina tummar hårt att det går enklare för henne imorgon.

A domani.