tisdag, januari 31, 2006

Is i magen...

Kan man väl kalla det. Var supercool superglad och relaxed vid dagislämning. Inser att en del säkert sitter hos mig fast jag inte vill se det.

Lille O kubbade in själv, sa inte ens hejdå först. Sen kom han ut igen och höll Vosloo i handen. Då kom han och gav mig en puss sa ciao Mamma io veni a psycomotorica con Vosloover! (mamma jag ska gå till gympa med Vosloo (som de har ett smeknamn på). Två små 4 åringar tågade mot den stora salen. Glada och pratandes. Lilla H sa ok mamma dai och gjorde en gest som inte gick att missförstå, dvs gå gå. Log lite snett, ciao mamma a doppo. Första italienska meningen från henne som jag hört... Så det gick ok, men inte supersmidigt. Pga av en liten incident som lite tog bort hennes leende. Murphys law helt enkelt... Men ändå, hon gick in frivilligt och sa själv hejdå.

Is i magen med för tro mig denna lilla vackra stad har så fanatiskt mycket snygga kläder. Superdyrt så jag handlar sällan där. Men is i magen för igår började 50% rean och ner till 70% på vissa ställen. Så jag har inte varit nere på rean ännu i väntan på den stora rean. Jag hittade en svart klänning som är mer cool än vacker, lite etnisk, vinterklänning, super snygg med brett skärp och av min favvo designer som jag aldrig har råd att handla av. 50% och jag har en klänning jag aldrig kommer kasta. Superkap! Ett par gröna rundtåade skor med en liten rosett. Fantastiskt fin grön färg, 70% på rean. Kap 2. Sen var jag mer än nöjd men hittade barnkläder på Monsoon som jag älskar men tycker är för dyrt om det inte är en speciell anledning att handla där. Lille O fick en djupblå höst/vår jacka i manchester med luva med päls. Underbar. Lilla H fick en cardigan, ljusblå med änglar på, hon kommer att älska den. En kjol i turkos sammet och en joggingoverall. Allt till minst halva priset.

Våra barn älskar när jag köpt kläder till dem. Speciellt lille O. Ska bli roligt när de upptäcker dem liggandes på deras sängar.

Förstå "inlåsta" morsan ska till Milano på glaej imorgon kväll. Och möta upp min saknade make på dito party. Det får bli den nya svarta klänningen, ett brett snyggt skärp till och mina svarta mockastövlar. Min nya väska inköpt i Thailand som jag älskar. Ett långt halsband får ge färg.

Dags att hämta de små söta nu. Idag är det fågelkvitter i mass, underbart men väldigt intensivt kvittrande. Solen strålar, inte ett moln, detär 10 grader och helt klart vårkänslor tillskillnad mot i helgen.

Vet ni (ja du!) det är i snitt 75 unika besökare här om dagen, vilka är ni? :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är en som hittat din blog. Hittade den via Sabinas blog (som ju även du länkar till) där hon länkat till dig. Tyckte ju såklart att "exilmamman" lät spännande och det var ju spännande att läsa om ert Italienska äventyr.

10:38 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Malin! du är den enda som "vågar" ge dig tillkänna :) Kul att du tycker det är spännande.

10:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home