tisdag, januari 31, 2006

Kommenterar orden "ovan"

Jag har fått många kommentarer om "Man minns förvisso några av dem man växlat kloka ord med, men man minns bäst de man skrattat tillsammans med". Det är inte mina ord, jag har snott en författares "sanning" (en vis man hehe). Orden känns så träffande för mig just nu, jag skrattar klart mer nu, jag växlade eventuellt klart fler kloka ord när vi bodde i Sverige och då jag heltsidsarbetade. Fast egentligen undrar jag om man inte växlar flest kloka ord med sina barn. Barns visdom är rätt slående när man lyssnar till vad de säger :)

Hemmamamman har talat. Slut. Anche Buona Notte.

Ps. Jag är inte "bara" mamma för att jag inte är på ngns payroll, jag har heller inte tappat mina gamla värderingar. Jag har fått nya friska och är tacksam för tiden just nu.

3 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Hej och tack. Ja det är lyxigt, fast nu i början är det en hel del "tuffa" saker med. Men eftersom tid finns tacklas det ju bra...

10:57 fm  
Blogger Sunflower said...

Hej! Jag kom till din blogg via en annan och började läsa, och blev kvar. Tycker det är supermodigt av dig och din familj att flytta till ett nytt land, då ni inte ens kan språket, och bosätta er där. Super coolt! :) Jag förstår att du oroar dig för dina barn och deras utveckling på dagis (småskola är det nog snarare i Italien), men jag kan säga att dina barn förstår mer än vad de själva förstår att de förstår. :) Många "förstår" blir det nu! *haha* Ge de några månader till och så kommer de pratar så pass mycket att inte du förstå dem. ;) Hur lär du dig italienska? Själv är jag gymansielärare i italienska och har bott i Firenze (ah Firenze)! :) Tanti saluti alla prossima!

12:16 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Sunflower! Jättekul att läsa ditt inlägg! Jag ska börja en intensivkurs som är 2 timmar 3 dgar i veckan snart, jag hinner inte mer då jag hämtar och lämnar barnen men det finns givetvis heldagar med. Igår hade vi en barnvakt, härlig italienska som sa att de förstod jättemycket! Tror dig :)

11:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home