fredag, mars 31, 2006

Inne & Ute...Glädje & Oro

Inne och ute är det idag varmt! Tjoho!!!! Det fungerade att säga kära godhets ramsan : )

Maken tar en varmdusch, själv duschade jag iskallt tidigt imorse, hm.
15 grader ute imorse vid 09.00, idag blir det nog 22 trots allt : )

Dottra fick en oväntad present imorse av sin kompis Nina, hon blev så överraskad att hon fick tårar i ögonen. Rart att se rörda barn och rart att ge bort oväntad extraglädje.

Lille O måste vi sätta på utredning. Allt pekar på laktosintolerans. Stackarn kräks varje gång han dricker mjölk, några timmar senare. Får rännskita med. Så tapper då han i natt sa att han inte ätit "caramelli" ju, då vi trott att han blir lös i magen av godis. Efter han kräkts färdigt somnar han om direkt och vaknar pigg, som vanligt. Har han druckit mjölk till frukost har han kräkts på dagis och de har sagt samma sak. Han mådde lika bra efteråt som innan. Definitivt inte sjuk. Dags att ringa läkare och dra igång en utredning. Han kan ju inte hålla på att kräkas titt som tätt lille hjärtat. Som mamma vill jag vara synsk när det handlar om barnen, har inget tålamod på att ta reda på vad det är, jag vill veta NU.

4 Comments:

Blogger Thinkerbell said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

12:23 fm  
Blogger Sunflower said...

Skönt att elen är tillbaka! Duscha kallt är ingen hit, det vet jag. Jag fick göra det i två-tre dagar när jag bodde i Italien. Varmvattenberedaren hade slocknat och varken jag eller min lägenhetskompis visste hur man satte igång den. Vår vicevärdinna var bortrest. Kalla duschar resulterade i förkylning. :/ Eh, det gick bra till slut! :) Jag är avis på ert väder, fortfarande. :) Här kommer solen fram men det är inga många plus grader att snacka om. I fredags snöade det också. Vilket bakslag det var, usch! Hoppas ni får en skön helg!

1:52 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Thinkerbell- ta inte illa upp men lille O heter ju lille O här på bloggen *S*.

Sunflower- Italien, elen går , gasen stängs mystikst av ;)

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

Hej. Jag utbildar mig till förskollärare här i Sverige och vi har fått till uppgift att göra en studie på italienska förskolor. Googlade lite och fick upp din blogg. jag undrar om du ville vara så otroligt hjälpsam att svara på en intervju som jag skulle kunna maila till dig, om den italienska förskolan. Ifall du skulle ha tid och lust kan du väl maila mig så kan jag maila intervjufrågor till dig. Tack på förhand, Ida Edblom, sundsvall. myself_ida@hotmail.com

7:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home