tisdag, maj 30, 2006

Examensdag!


5 1/2 år och examensdag, inte illa :) Lilla H sjöng tillsammans med 3 andra på scenen i skolan idag och vi är mäkta imponerade. Efter showen fick hon gå upp och ta emot diplom och en examenshatt, det var "stora" sekunder och efterföljande applåder gjorde henne så stolt: )

Förutom att musikfröken tog tag i mig och berömde Lilla H för hennes perfekta italienska (!) så var mitt stoltaste ögonblick när vår dotter mitt i sitt uppträdande slänger en slängkyss till sina föräldrar. Ah, hjärtat smälter, så stolt var hon, så glad i sitt uppträdande och så hjärtlig hade hon tydligen tid att vara. Härligt att hon visar sina känslor även i de mest pressade situationer.

Måste faktiskt röja hennes annonymitet lite med en bild. Även lille O som var sur som en mört för att han minsann inte tog examen från Casa dei bambini och vill hellre vara annonym :)ambini kommer en bild på.

2 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Sarachella - Tack : ) Om än som alltid håret är trassligt när det är dags för mig att ta ett kort, som det ska vara alltså! :)

Sara - Grazie Sara, domani lei (hon?) ha una spettaccolo en la teatro!! Ha ha skratta åt italienskan men jag börjar iaf kunna vilja skriva, fast jag kan nog bara i presens och halvtaskigt *S*

5:21 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Ah här känns det som om vi är på en enda lång fest :) Efter skolan tennisavslutning med fest tema till 18 och sedan till teatern och direkt hem vid 21 för då kommer guddotter med familj :)! Livet är en lååååång fest just nu.

Sara tack ;) fast jag vet att jag är långt ifrån duktig berömmer jag mig själv för att jag förstår en hel del, igår kväll såg jag på vänner på italienska t ex *S*

12:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home