måndag, maj 29, 2006

Tjejmys 2

Dottra har skolavslutning ( 6-års) imorgon. De har övat in en show där vår kavata dotter valde bort att vara fjäril till förmån för spöke. I eftermiddag ska vi ha tjejmys dottra och jag. Vi ska ta båten sina 10 miuter till Como och leta svarta kläder som hon måste ha. Svart känns halvsvårt att hitta till tjejer i Italien, eller överhuvudtaget? Men jag har annars förberett med färgmedel, fast helst vill jag inte hälla det i maskinen, om jag nu kan välja.

Sen ska dottra och jag på gyllene måsen tänkte jag förstrött, fast hon vill nog hellre äta räkor, så varför inte passa på och äta ute i den 28 gradiga luften på en restaurang med lite mer atomosfär än gyllene måsen! Vi får se vart vi hamnar . )

Ser fram emot dagens pomeriggio. Dagar som denna när man både hinner träna, jobba och fixa privata saker före 14.00 är härliga. När man dessutom har en eftermiddag att se fram emot blir det guldkant. Lille O ska gå på sin bästis kalas med sin pappa. Delade eftermiddagar eller hela dagar är ibland dagar med stor mysfaktor.