måndag, maj 15, 2006

Heja Sverige....

Så stort leende hade jag nyss när il postino ringde på och gav mig ett stort paket. Ett paket som vi visste skulle komma men som heller inte är till oss. Men däri låg 2 stora jätte mjölkchoklad kakor! Tänk så glad man kan bli av lite svenskt :) Bachio Sofia!!!

Ögnade snabbt igenom lilla Hs teckningar från förra veckan imorse, som hon ritat på skolan. På den ena står en flicka med en guldkrona på huvudet, leendes men med tårar som faller, bredvid en svensk flagga som vajjar. Lilla flickan står på en vacker blomstrande sommaräng. Tolka den....

Frågade lilla H själv, hon sa att det är en glad flicka som gråter när hon tänker på Sverige. Man kan gråta fast man är glad mamma....

3 Comments:

Blogger Ina said...

Men är hon klok eller är hon klok. Så insiktsfull, så tänkande... lilla gumman!

4:26 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Jag instämmer med mina rosa glasögon (som man tenderar att ha när man har sina egna barn framför sig : ) ) att hon är bra med att sätta ord på "saker". Har alltid varit verbal och snabb, ger rappa svar, svarar på ironi etc. -Slut på skrytet *S*

8:18 em  
Blogger Ina said...

Det säger ju jag om min dotter också, att hon är bra att sätta ord på saker. Just det här att egentligen trivas men längta till något - det är ju dottern också mitt i nu. Hon säger det också så bra; "Mamma, jag trivs bra i skolan, det är bra där, men jag saknar mina kompisar på dagis..." Hon har ju så rätt och jag vill (med hjärtat) skydda henne från det samtidigt som jag förstår (med hjärnan) att hon växer av det. Som ni har det, fast i miniatyr...

9:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home