lördag, juni 10, 2006

Söka, leta, fråga, söka, leta , fråga

Det är vad vi pysslar med just nu. Söker, letar, frågar. Efter hus och bra skolor till barnen. Med bra menar vi inte så hårda. Tro mig, skolgången i Schweiz är tuff, redan från 6 års ålder.

Ju mer vi är i Locarno desto bättre känns det. En liten pärla är det, och som det känns kanske lite enklare umgänge och lite mer tom. Vi får se, men så säger magkänslan. Då menar jag umgånget kring barnen. Det är lungt i Locarno, kanske får jag lite Lars Norén.....fast det händer mycket saker i den staden så jag kanske enkom inbillar mig att det är lugnare där. Man når allt vi älskar snabbt iaf, stranden, alperna runt hörnet. 2 nya hus ska vi besöka nästa vecka. Måtte de inte ha 10 rum på 140 kvm. Måtte något ha den där rätta känslan. En till skola ska vi besöka med. Vi som vill bort från "privatskole träsket" ska besöka en privatskola. Ja ibland är livet ironiskt. Kanske får mina fördomar och erfarenheter sig en känga. Vi får se.

Snart är det sommarlov och semester i Sverige och vi har sagt upp skola och hus här i Italien. Uppsägningstiderna är långa ju. Vemodigt faktiskt. Vi har ingenstans att bo i höst idag, ej heller en skola till vår dotter klar ännu. Tjohopp känns bättre att säga än att det känns jäkligt nervöst. Så jag säger TJOHOPP!

2 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Grazie mille Sarachella....

10:14 em  
Blogger Sunflower said...

TJOOHOPP ni klarar det! *håller tummarna*

11:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home