måndag, juni 12, 2006

Japansk jasmin...

Är de vackraste blommorna jag numer vet och mitt känsliga luktsinne instämmer med ögonparet. Jag öppnar balkongdörrarna på morgonen utanför sovrummet, in smyger jasminens doft. Den är lugnande och upplyftande på samma gång. Sen att den växer runt hela balkongen och klättrar ner ändå ner till ytterdörren i en fin tjock tät båge gör att varje gång man kommer eller går får man en släng av jasmin. Mjuk jasmin doft a la japponese.

Jag har nyss haft en lyckad telefonkonferans, sånt känns alltid bra. Strax ska vi åka och titta på ett hus samt efterpå besöka "den privata skolan". Jag håller mina egna tummar.

2 Comments:

Blogger Sunflower said...

Kan man inte få se en bild på den bedårande Jasminen? Tycker om Jasmin jag med! :)

1:53 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Ahm, will do!

9:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home