fredag, juni 09, 2006

Ur barnamun...

-Mamma när du jobbar vart kommer dina pengar? Jag ser aldrig att du får pengar.... Kommer de på posten? Eller banken?
-Ja banken, de jag jobbar för sätter in mina pengar jag tjänat på min bank.
-Varför kommer då inte banken och ger dig pengarna!? Arg blir hon på banken när hon säger detta.
-Jag brukar plocka ut pengarna med mitt plastkort i bankomaten ju, kommer du ihåg.
- ÄR DET pengar från jobbet!? Jaha, då vet jag. Lilla H snart 6 år.

-Mamma hur stor är jorden.
-Öhh, vet inte vi får kolla upp det.
- Surfa på internet mamma, internet vet allt. Lilla H snart 6 år.

-Mamma kan du skicka ett sms till Giacomo åt mig?
-Eh, har han en mobil?
-Nej men om han hade det skulle jag vilja att du skrev, Lilla H ti amo.... Lilla H snart 6 år

-Jag ska rymma mamma! Och aldrig komma hem igen, aldrig. Saknar du mig då?
-Hemskt mycket skulle jag sakna dig hela tiden.
-Jaha, bra.
-Kan du bara ringa mig när Laura kommer, då tänker jag inte rymma mer.
-Ok... men hur kan jag ringa dig när du är på rymmen?
-Jag tar din röda mobil, du kan ju nummret! Lille O 4 1/2 år.

-Mamma idag ska jag inte gnälla, aldrig mer.
-Så skönt då slipper jag sätta fingrarna i öronen, det är inte så bekvämt.
-Men mamma OM jag gnäller kan du stoppa bomull i öronen istället, det är skönt! Lille O 4 1/2 år

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härliga funderingar!

Christoffer frågade häromdagen när vi stod i duschen i badhuset: Mamma varför har behån inte knoppar (bröstvårtor) som brösten har?
Vad svara men på det?
Barbro

10:43 fm  
Blogger Sunflower said...

Haha, älskar guldkornen "ur barnamun"!

1:29 em  
Blogger Prinsessmamman said...

Ja, visst är de underbara - alla dessa kommentarer! Frågorna tar aldrig slut men jag brukar ofta svara "Vi kan kolla på Internet när vi kommer hem!" så mina barn vet också att alla svar finns där! =)

3:54 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Barbro - ha ha, en så skön fråga, helt rätt, ja varför : )

Sunflower- ja det är underbart, jag är glad att jag skriver ner några utav dem.
Prinsessmamman - Ja jag med har tydligen kläckt ur mig att internet har alla svar !

9:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home