tisdag, juni 06, 2006

060606

Tänk att födas idag, vilket bra datum! Riktigt coolt med 060606, på Sveriges nationaldag och Elenas födelsedag med : )

Vissa tror att antikrist ska födas idag läste jag i tidningen imorse. Ser de inte nollorna undrar jag. Sifferserien 060606 betyder väl inget ens enligt satanisterna. Jag tror på goda godheten istället för att ha tagit till mig alla stories i bibeln. Fast bibeln är spännande, lite som Harry Potter kan jag tycka, magi och udda stories. Jag tror jag ska fräscha upp mina bibliska kunskaper, faktiskt. Snart kommer våra barn ha religons undervisning i katolisism och protestatism till en början. De har redan kört om mig på italienska fronten, jag tänker hänga med i deras religon kunskaper. Som svenskfödd har jag inte haft mer än en timmes religon per vecka i skolan och då var jag inte s¨ung som 6 år, snarare 12 år.

Jag har blandade känslor till religonsundervisningens betydelse i Italien och Schweiz som det blir i höst. Men jag tar seden dit vi kommit och vill kunna svara barnen på deras kommande bibliska funderingar. För bibeln väcker funderingar, vare sig man är troende eller ej.

Kära goda godhet låt oss bli friska snart.

(det bästa med kära goda godhets ramsan är att inga önskningar känns för banala att våga uttala....)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Coolt och modigt att flytta utomlands med hela familjen! En liten dröm hos mig :-) Hoppas att ni snart kryar på er!

5:16 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Jenny! Tack det hoppas vi med *host*

7:08 em  
Blogger Trollmor said...

Vet du, inga önskningar är för banala ...

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home