torsdag, september 28, 2006

Amore....

Lilla H ritar mycket. Hon älskar att rita och lär sig dagligen att rita nya saker. Att skriva verkar med väldigt roligt. Flera gånger om dagen gissar hon stavning högt och prickar in bokstäverna väldigt korrekt. Hon verkar ha greppat att c på italienska låter som svenska k och prickar även in stavningen rätt på bägge språk.

Idag kom hon hem med ett vackert målat kort i ett kuvert. På kuvertet stod per la mamma. Inuti låg kortet där hon målat hjärtan med pilar i och blommor och vinglas : D Där stod Ti amo mamma!

Man smälter som en snögubbe i stark sol. Ljuvliga tid.

Imorgon ska hon på sin första skolutflykt. Att ha börjat skolan är ett sånt lyft för lilla H, hon stormtrivs och är glad glad glad. Och trött på kvällen. Trött av alla intryck, inlärning och nya bekantskaper.

Lille O kom hem med blåmärke i pannan. -Vad har hänt, frågade jag? -Jag gick in i en dörr som öppnades, svarade han med underläppen utstickande. -Flickorna kramade mig mamma. -Vilka flickor?- Lilla H och hennes kompisar. Vi var ute. -Sen blev jag glad!

Han är en liten tjejtjusare. Han dras till de större flickorna och ofta när vi hämtar honom står han bredvid en 9 åring och lyser....

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad duktiga de är, lilla H och lilla O! Mina tvillingar trivs också så bra i skolan och det är underbart!
Har försökt att lämna kommentarer i dina inlägg i flera dagar, men det har inte funkat? Nåja, nu verkar det gå bra iaf... :-)

9:58 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Men Sara jag lyckas inte heller kommentera din!!?

Konstligt. Roligt att du iaf kan här just nu :) Ja det är underbart när de trivs så bra, helt underbart.Gör livet så mycket lättare.

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home