tisdag, januari 31, 2006

Kommentar från lilla H...

Vid hämtning. Hon hänger alltid sin jacka på huvudet och gärna sin "libro" med och balanserar sakerna ut ur rummet. Från under jackan hör man: Ciao Mamma, jag har faktiskt haft det lite bra idag. Ibland bättre ibland lite bra.

Själv tyckte jag den kommentaren var döskön att höra....

Lille O:s fröken Monica, som vi tyckte var så sträng och fyrkantig i början, har visat sig varm och omtänksam. Hon sa att lille O är så go och glad och likaså mot sina vänner. Härligt med lite beröm också, hon var ju så krass i början.

Barnen ser på film efter ha ätit oliver, röd paprika, foccatia och färsk tortellini. Snabbt gott och enkelt. Jag är rätt less efter att ha lagat mat lunch och middag 5 dagar i rad. Fantasin får sig en törn efter 10 varierade rätter. Ibland önskar jag att det fanns mer än kött, fisk, fågel (ja allt är ju kött iofs) som jag kunde tillaga... Hur gör man en god veggorätt för barn?

Funderar på att fota mina inköpskap för skojs skull. Imorgon tro det eller ej, ska jag vara modell för accessoarer, HA HA, riktigt komiskt.

2 Comments:

Blogger Thinkerbell said...

Risotto! Risotto är som pytt i panna - man kan hälla ner lite vad man har hemma. Här är en variant som bli jättegod.
Fräs lök och arborioris (pardon my italian! :) i lite olja, riset får inte brännas men bli lite upphettat. Sen spär man riset med varm buljong lite i taget. Så fort vätskan kokat bort kan man slå på lite till. Så håller man på tills riset är färdigkokt (ca 15min). Viktigt är att det aldrig får "simma" i vätska. I slutet kan man vända ner nyriven parmesan, grillade paprikor, soltorkade tomater, grovhackad ruccola/spenat och sen slå över lite balsamico. Mmm! Det är gott att äta som det är eller som sidorätt till t.ex en grillad kycklingklubba eller lite kallskuret.

9:26 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Grazie. Risotto kan jag svänga ihop... :)

10:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home