onsdag, juni 07, 2006

Lite läppglans löser allt

Nationaldagens kväll firades tillsammans med "Pantertanterna". Fast vi är inte alla tanter nota bene. Det var gott, kul och väldigt patriotiskt när vi sjöng nationalsången på italiensk mark : )

Jag hör en äldre svenska kommentera till en yngre svenska runt bordet. -Lilla vän var inget offer, sätt på dig lite läppglans när din man kommer hem så löser sig problemen. Mycket allvarligt sa hon detta.

"Lilla vännen" är en stark cool trettiotaggare som berättade att hon faktiskt inte är lycklig just nu. Att hon vill börja jobba och funderar på hur ska de få ihop vardagen med en make som jobbar otroligt mycket.

Jag var tvungen att lägga mig i min bordsdams konverstaion istället. Jag kände ångan pyra för att snart bli till ett bubblande skratt. Stackars krake, lite läppglans!!!??? Det var nog det dummaste jag hört!

Imorse ringde "lilla vännen" och inledde samtalet med "du har väl satt på dig lite läppglans?" med hemsk ehm härlig gnälldialekt. : )
Min make kommer hem ikväll, jag ska sätta på mig lite läppglans och se om det blir guldkant på vårt samliv, tack vare lite läppglans. Isf kära väninnor har jag världens bästa och billigaste tips haha! Lite läppglans löser nämligen allt.

2 Comments:

Blogger Mustardseed said...

Men herreminje. Måste säga att hon bekräftar mina fördomar om utlandsvenska hemmamammor (till skillnad från en viss exilmamma som till min glädje skrotar mina fördomar istället...!).

Men finns det inte gränser för hur dumma saker man får kläcka ur sig?

3:28 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Jaa herreminje! Vad säger man... det finns liksom ingenstans att börja argumentera om hur dumt dumt det förslaget var. Liksm döfödd diskussion utan att ge en rejäl verbal smocka och det kändes så....för sent : O Vet du mina fördomar är/var desamma och de har både bekräftats (läppglans kvinnan med 110%) och dementerats. Som alltid så beror det mesta på individen och bakgrund/värderingar...

9:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home