fredag, december 16, 2005

Tutto va bene? (allt varit bra?)

-Medio senora...... Jag vill inte ha sådana svar :( (svar från O:s fröken på dagis)

H vill inte heller vara inne hos M O:s fröken, Ohar inte velat vara där på hela veckan. Fröken M försöker vinna "över" honom. Men verkar inte gå. Huvudbry igen. Nu undrar jag om inte Mmed tycker O ska byta grupp. Han visar så tydligt att han inte vill och säger med en gång när vi kommer till la classe - va con Hannah!

Lika bra att ge upp nu va!? Känns så....... varför ska han gå där när vår lilla dottra på 5 ändå ska flytta till skolan nästa år. Samtal igen nästa vecka känns det som. Ja livet är inte helt lätt som ytismamma, svårt att veta vad som är bäst och för barnen som inte ännu pratar.

Försökte fråga lille O varför han inte gillar sin fröken. Svar: hon säger dumma saker till mig. Vad? jag förstår inte vad! Är din systers fröken snällare? svar: JA JA! Mer info än så får man inte ur en nybliven 4-åring. Kan ju vara så lätt som personkemi *rycker på axlarna*

Hverkar ha sprungit om O en hel del i språkutvecklingen, pratar mer och mer för varje dag. Lille O idag i bilen: mamma jag fick inte duka på dagis idag. Lilla H svarar: jo du får det men då ska du svara si när din fröken säger cameriere! Jaha sa lille O, då vet jag....

Lilla H på tennis nu, nyklippt mamma, fredagsmys och bak väntar. Pappa H bakar pannkisar, sen blir det bullar och lussedito, lite kola och pepparkakor. Vi har ätit upp "lagret" :)

Buona domenica di tutti!

Ps. Imorgon är adressen exilmamman.blogspot.com !!!!!!!!!!!!! Ds

2 Comments:

Blogger Thinkerbell said...

Kanske lille O också behöver "bryta ihop" lite innan det vänder?

Jag fattar att det är svårt att veta vad som är bäst, det ÄR ju det. Gå på magkänslan, men håll ut en stund till om det inte redan är på bristningsgränsen.

5:44 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Ja du kanske har rätt.... få se vad måndagen visar med, bara 4 dgr kvar till låååååååång semester (till 18 januari....)

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home