torsdag, december 08, 2005

Vi är redo...

Lugn skön morgon, fast jag vaknade i lille O:s säng.

Efter hemmagjord hamburgarlunch åkte vi till Serafona i Schweiz. Det var inte bara vi som bor på Italiensidan som gjorde detta idag, där var alldeles för mycket folk. Men väntat då hela Italien är stängt idag. Men vi lyckades handla varsinn skidjacka till barnen och ett par skidbyxor till långbenta lilla H som växer så det knakar. Tack H&M för att du finns, så slipper man som förälder bli ruinerad när man ska klä två små barn :) Fast det är dyrt här iaf, inte samma priser som i Sverige, känns knasigt att betala mer här än hemma. Skulle vilja visa pass och be om att få betala svenska priset. Blunda för import och skatter etc. H&M är svenska, likaså IKEA när jag handlar där vill jag ha samma priser som hemma, känner mig "lurad" här :) Ja ni fattar, dumt att känna till vad det kostar "hemma" och betala mer här.

Nu är det 4 förväntansfulla som packat skidkläder etc, bilen ska snart fyllas så att vi kan pipa iväg i ottan. Imorgon ska det bli fint väder men på lördag strålande sol, det har snöat hela dagen idag så förutsättningarna låter bra...

Morgonen tillbringade jag mycket i telefonen och då jag inte lyckades hitta ngt tomt hotell i Mádesimo så drar vi istället till Laax i Schweiz, lite längre, 18 mil tror jag det var men motorväg hela vägen. Snökedjorna ligger i bakluckan få se om det blir premiär för dem!

Cristina, I love you men jag litar inte på dig hehe, vi fick inte åka utan henne, hon har lokalsinne som en höna, Michael måste till London men flyger tillbaka lördag kväll och kör sen till Laax, otroligt... Cristina har lovat att vara här vid 08.00, I doubt it, har aldrig hållt en tid tidigare *morr*. Hon vet att jag avskyr det så kanske kanske kommer vi iväg någorlunda i tid imorgon :)

Ciao e a presto ( io penso Domenica/Lundei)