torsdag, februari 02, 2006

Det går framåt...

tycker jag. För lilla H. Det är ju knappast så att hon helt plötsligttycker det är superkul på småskolan, men hon verkar ha landat lite. Hon har senaste dagarna ställt massor med frågor om hur länge vi blir här, hur går det för de som bodde i detta huset före oss och nu är i Sverige osv. Hon börjar också prata om att man inte "bara" lär sig ett nytt språk, man måste träna med. Hon vill ha sin italienska fröken på lördagarna, då hon kan ställa frågor om hur man säger ditten och datten. Hon är så "stor/mogen" här...

Igår kom Roberta, barnvakten. Hon ringde på porttelefonen och lilla H stack ut huvudet -ÅH vad fin hon är mamma, ropade hon :) 20 år fantastisk utstrålning och barnen var "sålda"! Det gick hur bra som helst och Roberta berättade sedan att barnen förstår mycket, jag var hemma 1 timme med henne innan jag blev upphämtad och hon lekte med barnen och de hade roligt. Jag hörde dem prata, vilket är underbart. Här är barnvakterna så "på jobbet" med att hålla snyggt i huset, diska, laga mat etc. Jag sa att hon skulle ha kul med barnen och inte nia mig. Ok, sa hon sen när vi kom hem var köket (jag hade förberett mat) skinande rent. Min väninna körde hem henne till hennes förvåning då hon sa att hennes mamma annars kunde hämta.

All in all en kul kväll för oss alla. Själv hann jag med två goda drinkar, mingla med massa trevligt folk och träffa maken som ramlade in sent pga "som alltid" sent plan... Men det var härligt att ses igen och att han nu är hemma.

Sol, sol ska det vara i en hel vecka. Idag hade jag minst sagt lång sovmorgon och nu måste jag storhandla och den där sista räkningen som jag inte hittar måste fram :) (här travar man till banken som "ytis" då man inte är betrodd med internetbanken om man inte är resident...)