onsdag, februari 22, 2006

Italiensk TV...

Zornkvinnan påminde mig om att blogga om det italienska TV utbudet. Jag kan skriva flera bloggar om det tror jag. Men såhär under OS har jag insett något. Italiensk TV suger och roar samtidigt, men när de lyckas med bragden att inte lyckas med att sända OS direkt utan små tekniska missöden titt som tätt TROTS att OS hålls i Turin skriker jag italienska svordomar högt. Det blir iofs samma ord hela tiden. Måste utöka mitt ordförråd.

Att vi inte är i Turin och hejjar på våra landsmän beror på att vi hämtar och lämnar andras barn, det vill säga, vänners barn som är där och hejjar i vårt ställe. Biljetter är inte svårt att få här, kanske är det så att vi är soffpotatisar eller så är det så att vi inser att vi kommer att skrika ännu fler svordomar i bilen i dessa köer och sen trängseln och försöka hitta en lucka för bilen någonstans. Att engagera andra att hämta och lämna barnen med. Nej kalla oss soffpotatisar, Turin ligger knappt två timmar bort. Fast personligen köper jag mina argument för att softa i soffan med hull och hår :)