måndag, oktober 02, 2006

Syskonkärlek

Huxflux vid frukostbordet:

Lilla H: O jag ska inte gifta mig med dig när jag blir stor, det vet du väl nu?
Lille O: Hm, men jag vill gfta mig med dig.
Lilla H: Nej jag ska gifta mig med någon annan förstår du väl, man gifter sig inte med sin bror.
Lille O: Ja ja, det där kommer du att glömma bort om några år. Rösten är ovanligt mogen :)

Lille O är fenomenal på att slippa förlora en argumentation även om den är light light. Och att få oss andra att skratta och sluta argumentera med honom....

Sen gick de små ut ur dörren och hoppade in i bilen efter att ha blåst en slängkyss till sin mamma. Precis som vi hade det om morgonen i Sverige, två glada barn gick gladeligen till dagis. Vi som upplevt annat i Italien känner värmen inombords av att de så gladeligen vill till skolan.