tisdag, oktober 03, 2006

Vart kan jag träffa Jesu (Jesus)?

Tänk om man fick krypa in i sina barns hjärnor, eller att man kunde ladda ner en fil från dem och knäcka lösenorden som skyddar informationen, för att förstå vart filen kom ifrån och hur den faktiskt programmerades. För man inser snabbt som förälder att vi hanterar information olika, barn och vuxna.

Lilla H höll precis på att somna i soffan då vi hade en rejäl storm nyss, där blixten slog ut all el och kvällens mörker blev skrämmande för de små barnen. Vi hade tända ljus i öppna spisen och på bordet, så att de kunde somna in utan att vara rädder för mörkret, här i stormens öga.

Ögonen var slutna på lilla H men så satte hon sig upp, raklång. -Vart kan jag träffa Jesu, det lilla barnet i mammans famn? Klarvaken, pigga frågande ögon. -Ehm, vännen vissa tror att Jesus finns i himlen, men att han bodde på jorden för många år sedan. I kyrkan kan man se bilder av honom, hur vissa tror att han såg ut. Jag la mig bredvid henne en stund i soffan. -Älskling har ni pratat om Jesus i skolan? - Nej mamma, men jag har sett honom på bild, Jesu är en bebis. Sen somnade hon.....

Jag tror ju på kära goda godheten. Det vore lättare att få frågan vart man träffar "hon".

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför inte skaffa en barnbibel...det finns för barn i alla åldrar. vill du så kan jag skicka er en...lämna i så fall din mail adress i en kommentar på min blogg.

11:57 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej Nineve - (samma namn bär du som min väninna från Peru!) åh en barnbibel finns det? Så religös är jag... Ja låt mig fundera i ett halvt dygn! Tack för erbjudande!

10:05 em  
Anonymous Anonym said...

Visst finns det barnbiblar...en jättemassa olika för barn i olika åldrar...allt från pekböcker för de minsta, bilderböcker, tjockare med mer textmassa....så vill du ha får du gärna meddela hur gamla barnen är.

3:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home