torsdag, januari 26, 2006

3 veckors inkubationstid...

på vattkoppor. På semestern fick lilla M vattkoppor, olyckligt såklarti värmen och långt hemifrån. Men hon var med mycket ändå, mådde bättre än många andra vattkoppsbarn. Våra barn har blivit utsatta för vattkoppor ordentliget flera gånger men aldrig fått det. Idag vaknades det med feber. Kan det vara så att lilla H:s bakslag på dagis denna vecka beror på att hon inte mår bra... Vi får väl se om det finns några koppor på kroppen ikväll eller om det är någon annan historia.

Vår dotter har alltid varit "mångalen" sen ett års ålder. Vi läser mycket om planeter och rymden. Igår vill lille O ha en bok om rymden han hittade när vi letade matematikböcker som de ju gillar så mycket just nu. DEN ville han ha. DEN var väl typ för 14 åringar. Jag kan inte utläsa ett enda ord i den heller. Men han propsade och då fick han välja den denna gången. Nu sitter han och "läser" och "läser" i den, bläddrar kommenterar. Visar stolt upp vilken av dessa planeter som är jorden. Jag hummar bakom datorn och surfar in på Aftonbladet och läser det här . Barnen kom rusande till mig och sa WOW -220 grader! De är 4 och 5 år gamla, jag kan inte annat än skratta, VET DE hur kallt det är *S*

Sjukhus här idag alltså. Själv dras jag med en huvudvärk så vi lär softa och vara inne hela dagen...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sjukhus här hemma också - verkar vara mycket som går. Hittade tilbaka till din blogg, hade tappat bort den. Jättekram till H och O! Lilla S fick aldrig vattkoppor, tre veckorna förbi nu idag, tror jag?

10:19 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

mme Kosing, jag skrattar så gott åt ditt "namn" *S* Kul att du hittat hit igen. Tack för kramen, måste tillägga att här hemmaär H solsken. O:s nos rinner rinner. Ingen feber på H. Ja de borde väl vara förbi kanske?

Sarachella- Lustigt det där. Vår tjej har varit besatt tidigare till att det nu är rätt intressant. Hon memorerar enkom det som hon tycker är kul :) Då kanske du kan tipsa mig på flera böcker??? En stjärnkikare tjatar de om annars :)

2:32 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Tipsa mig om menare jag såklart. Inte på. Ma får kanske sämre svenska när man bor utomlands *S*

2:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home