torsdag, december 22, 2005

Auguri, buon fiesta, buon natale....

Lite annorlunda julstämning för oss i år. Solen lyser varje dag, palmerna, kylan som ändå är här (nåväl 7 plus dagtid men kalla mornar). Det känns annorlunda, "still on vacation" känsla samt att allt är grönt fortfarande (året om?), det blir mörkt tidigare såklart men först vid 17.30 tiden dalar solen. Uppe 08 tiden då vi stiger upp. Annorlunda men bra. Den höga luftfuktigheten gör att det känns kallare än vad det är, om man inte prickar in en solig plats, då känns det varmare. Stengolven i huset påminner ständigt om att det är vinter även om det ser ut som höst fortfarande. Kanske är det därför jag inte känner vintertrötthet. Här finns det gott om färger ute, en ros här och där som klarat sig, gröna palmer och växter. Ljungen planterad ute i krukor är vackert lila, praktfullare än jag någonsin sett den lite bleka ljungen. Här är den ljuvt vinröd/lila.

Här kommer lite julstämningsbilder från vårt hus och omnejd. Skidkille (lille O), ängel och palm, julbordsdekoration och moln på berg.

För mig kunde julafton få vara imorgon. Bakar lussebullar imorgon men annars är allt julstök färdigt!

Buon Fiesta di tutti!




4 Comments:

Blogger Var dags glimtarn said...

Grazie mille!!!

Aha, Ancona, har inte varit där men kanske värt ett besök!?

9:01 fm  
Blogger Ina said...

jijGod Jul! Det låter underbart med palmerna, ljungen och alla färgerna. Jag får hoppas på rimfrost istället!

10:40 fm  
Blogger Ina said...

jij?? Halva bokstavskombinationen hamnade av nån anledning i textrutan istället... GOD JUL skulle det stå, utan bokstäver innan!

10:41 fm  
Blogger Var dags glimtarn said...

Hej "ina" tänk vad man fattar fast det står jij framför :D

Rimfrost är sååå vackert (läs juligt för mig), kan du inte fota OM det blir rimfrost och lägga upp på din blogg, jag har lite rimfrostsabstinens *S*

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home