onsdag, december 21, 2005

Flera makar?

I wish : ) . Jag inser att när jag skriver make H så låter det som om där finns flera *S*

Nej en räcker väl för mig. Jag har nyss sjungit julsånger för barnen under nattningen. Önskar att jag kunde sjunga, inte bara orden. Vilken härlig känsla det måste vara att kunna sjunga rent och klart och högt och stolt. Jag sjunger mörkt mörkt, ganska ok ibland men oftast hemskt uselt...

Lilla H rättade mig fel. Fel på svenska iaf. Santa Lucia (uttal Lussia) sjöng jag. Santa Lucia (Luchia) sa hon. Svårt med samma ord på flera språk.

Lille O är kul, han säger att han kan räkna på engelska och rabblar till 20 på italienska. Det är italienska vännen säger vi. Jaha one two etc, DET är engelska O. Nej mamma DET var italienska. Snurrigt....

Lille O sa även idag: mamma kommer barnen M och O prata svenska på semestern? Javisst, de ÄR ju svenska. Jamen vi kommer inte att vara i Sverige, vad pratar man där vi ska vara? Thailändska älskling, men vi ska bara vara där en kort stund vi ska inte lära oss språket, bara ligga på stranden och bada. O:Vad heter bada på thailändska?
Mina barn som bor vid gränsen till Schweiz men i Italien och är från Sverige med en engelsk mormor och estnisk farmor har koll på att man talar olika språk i olika länder, minst sagt.....

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad roligt att du hittade "hit". Här behövs flera svenskar så kom! :)Veni per favore *S*

Norra Italien, är din make härifrån månne (Lombardiet)?

-Exilmamman

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home