tisdag, december 27, 2005

Ledighet...

Skönt och rofyllt är det här. Sena mornar, sen frukost, sent allt. För sen sänggång med, men inte värre än att man kan "nappa" på dagen. Barnen strosar omkring och vi med. Idag har barnen badat med sin pappa och med P. Vi andra har varit i shoppingstråken. En dag försvann fort igen. Det är så fantastiskt "gött" att ha min härliga väninna här, hennes man och min storebror och hans fru. Saknar lillebror med familj som åkt hem för att jobba igen. Men de dyker upp på vårkanten igen och stannar längre då.

Alla ska dyka upp på våren, jag undar hur alla tror att det går :) Hotell vill jag inte driva, men gärna gäster då och då men då får det planeras lite innan, svårt att ha en vardag när man har huset fullt. Vardagen är ljuv här så en bra blandning vill vi ha. Vi har träffat 3 familjer som bytt från varsitt stort hus till lagom stor lägenhet, pga att de ständigt hade gäster. Låter lite otroligt faktiskt. Man kan ju säga att det inte passar just nu. Men när jag tänker efter så har vi haft väldigt många besökare på de 4 månader vi nu bott här.

Barnen myser, saknar lite andra barn men "ler och långhalm" leker så bra tillsammans. Fördelen med att ha barn tätt om man frågar mig. Men det finns många fördelar. Mest handlar väl allt om attityd här i världen, så man kan ju vända och vrida på allt.

Fick ett roligt besked ikväll, ytterligare goda vänner kommer ner till Thailand då vi är där. Våra barn är överlyckliga, min gudotter med bror. Det kan inte bli bättre :) (fast jag har drömt hemsk "tsunami dröm" , bearbetning sent kanske...)Nu längtar jag till värmen, men bortskämt nog detta år så ska vi till Verbier en kortis först, till vår ingifta familj och fira nyår, ynka 3 timmar med bil tar det oss. Mera skidåkning till vår familjs stora lycka. Varför flyttade vi inte hit tidigare? :O Här finns så mycket som vi gillar skarp, så nära. Vänner och familj kommer ner och vi har kvalitetstid till 1000. Perfekt. Vi har mycket familjetid och gemensamma äventyr. Barnen pratar en hel del italienska nu märker vi när vi har gäster med, de har lärt sina morbröder mfl en hel del :)

Idag snöade det här. Idag gick diskmaskin sönder, såklart vi är ju 8 personer i huset (10 om man räknar bebbar i magar*S*)

Imorgon ska vi äta lunch i bergen, ovanför den vackra staden. C ska shoppa de där stövlarna, jag ska visa min väninna med man denna stad vi bor invid. Vi tar båten, sen bergbanan. Barnen gillar restaurangen, bergbanan och parken i stan, så alla ska väl bli nöjda. Torsdag åker storebror och C före oss till Verbier. A och P åker till Venedig ngn dag. Lite paus för oss. Sen återförenas vi alla vid skidbacken. Måtte nästa år fortsätta spela samma melodi.

Buon Anno!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Det var kul att Du känner för att uppta dialog. Men med huset fullt, och alla era aktiviteter, så förstår jag om Du väntar till efter helgerna.
Ser fram emot att Du svarar på min mailadress som Du fick i mitt första svar, under "Italiensk Jul..." så skall jag skriva en personligare presentation av mig.
Ni skall alla ha de Bäst och ETT GOTT NYTT ÅR
// Svebo

8:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home