torsdag, februari 02, 2006

Podcasting, italienska kurs, tenniskurs, grönt te, hosta och kändis bröllop

Tänk vad lätt det är idag att ha bra kontakt med Sverige när man bor utomlands. Idag läste jag en blogg om Podcasting skriven av Marmelad. Tack vare henne kan jag nu enkelt prenumerera på de radioprogram jag vill följa i Sverige, och lyssna på dem när jag vill. Det tog mig 3 minuter att prenumerera på "mina" program. Nya trender i webvärlden är nästan alltid lika roliga och matnyttiga. Nu kan jag antingen lyssna på programmen i datorn eller ladda ner dem i min iPod och istället välja att lyssna till t ex Spanarna under en joggingtur, promenad eller bilfärd. Härligt!

Idag har jag anmält vår lille O till tenniskurs som startar på måndag. Han är väldigt entusiastisk! Även jag har anmält idag att jag kommer hoppa på intensivkursen i italienska trots att den pågått i två veckor. Jag känner sånt behov och tänker att har jag studerat 4 år på universitet borde jag väl klara av att läsa i kapp två veckor (12 timmar)... Får väl försöka åtminstonde! Så då blev min tennis "lidande" men med den hostan jag dras med kanske februari blir en återhämtningsmånad med grönt te som jag börjar gilla efter att ha shoppat det här. Kombinerat med promenader. Siam Paragon, där man kan köpa allt, var det mest fantastiska shoppingcenter och restaurangcenter jag någonsin sett. Där ska man nog shoppa kläder helst men grönt te gick bra det med, fick långa råd och utvikningar om vilket jag skulle ta:)
Så snart jag känner mig i form igen ska jag börja jogga längs den vackra Comosjön.

I helgen sägs årtiondets bröllop hägra här i vår lilla by. Jag har laddat batterierna i kameran och hoppas på ett scoop :=) Detta blev ett samtalsämne igår på aperativoklubben i Milano och några föreslog att vi skulle klä upp oss och försöka smita in i kyrkan. Fantatiskt naivt men samtidigt, mirakel händer *S*. Om inte annat lär vi få se lite papparazzi, kanske ska jag fota dem istället, det kan bli nog så bra bildbevis!

3 Comments:

Blogger Ina said...

Varför inte, det kan gå...! En kusin till mig fick följa med på Oscarsgalan när hon var aupair i LA (mamman i familjen, hennes bror var känd fotograf som fick alla stora jobb), med presskort så hon kom in back stage. Patrick Swayze (det var året när Dirty Dancing var stor) gick förbi och hon sa "Hi!" Fick till svar "Hi, how are you?" Han måtte ha funderat vem hon var för där bakom kom bara elitskådisarna in, plus de allra kändaste fotograferna.

7:42 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Haha, önskar jag var 19 år och modigare :) Kul grej att ha varit med om!

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

Have a nice weekend kid! and kid kids.If you can fix some warm and sunny weather I will come and cuddle you.

9:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home