tisdag, mars 14, 2006

Förälskelse...och vänskap....

Lilla H är kär i Cesare. Cesare är kär i alla tjejerna i deras classe. Giacomo är kär i lilla H.

Lilla H är kompis med Alessandro, Giacomo, Sophie och Ella i sin classe.

Lille O och Cameron är bästisar. De kramas varje morgon och Cameron som alltid kommer före oss hoppar alltid upp från sin stol så att den ramlar när han ser lille O. Om lille O hade varit mer tidig hade han fått hoppa upp en klass. Cameron ska börja skolan med lilla H nästa termin. Lille O och Cameron vill inte dela på sig. Lille O är 5 i vinter, Cameron är 6 i sommar. Bästisar som tyvärr måste delas på.

Imorse tågade vi in med sockerkaka smaksatt med mycket vaniljsocker, florsocker på toppen och små hjärtan i glasyr på varje kaka till Hs classe. Samma botten till lille Os classe med glasyr i vitt på hela och sen strössel. Lille O sa i bilen att alla barnen inte alltid vill ha och då tar han de kakor som blir över. Hm. Lilla H som är en förståndig liten tjej just nu sa att det vet han inte att han får. Jo för annars gråter jag, jag har gjort dem och jag förtjänar två. Hm. Mamma vad säger du sa lilla H. Jag säger att det blir som det blir, helst utan tårar lille O. Kaka ska smaka gott och njutas helst....

Succé på morgonen såklart. De bar stolt in sina "alster". Det var värt det. Dvs det var värt att skrubba stelnat florsocker från golv och köksluckor.

Det är vår men vi har vinterjackorna på morgonen. Precis som i Sverige är det kalla morgnar tidig vår i norra Italien. 5 grader på morgonen och 15 på dagen och 0 på natten. Men mössor och vantar har vi packat ner i källaren.

Idag har jag en massa jobb. Borde med boka tid för klippning. Jag har inte klippt mig sen mitten av december. Det är alltid samma sak. Jag får inte tummen ur, men nu är mitt hår så långt att jag funderar på axel "kort" igen :)