söndag, oktober 30, 2005

Det blir mode idag då vi shoppat till höstgarderoben...

Fortfarand evarmt men 17 grader "bara", soldis.


Familjen fulltalig! :) Vi njuter, och hinner inte blogga nämnvärt långt om dagen. Men glada barn väntade uppe till 22 igår för att möta pappa Henrik. Nu ska vi klä en rosa pumpa och en liten djävul och springa på trick or treat fest! Själv ska jag ta på mig ett av dessa underbara feminina men ändå coola strumpbyxor som jag kommer att förköpa mig på! Ack du härliga nya feminina mode som tillåter allt ändå. Cool jeanskjol, strumpor med det snyggaste mönster (men inte utflippat, det är jag väl för gammal för *iii*) och en liten stickad väst som jag älskar i vit tjock bomull, nyinköpt och härlig :) Flera coola små feminina varma västar blir det in höst! Ett smycke till skärp till kjolen och en lite längre långarmad t-shirt i svart under och stövlar blir perfekt till ”jag-vet-inte-vad-det-är-för-fest”. Det roligaste är att Henrik köpt dessa underbara strumpbyxor till mig:) Är det inte ett härligt mode i höst? Stickade västar i olika storlekar och roliga strumpbyxor, stövlar eller skor med nätt rundning? Eller är det bara 50-tals fanatikern som njuter….? Och som bara ser det som är 50-taligt kanske. Älskar mönster och ska snart måla en serie tavlor i ränder i massor med färger för att dämpa takhöjden lite (3.60).

Allt mode känns ju tillåtet nu och att blanda material hejvilt, jag gillar det!
Milano är inte bra för min plånbok, det vet alla som känner mig. Men lyssna nu: JAG KAN INTE SPONTAN SHOPPA. Längre. Vet inte vad som hänt men jag köper bara det som jag måste ha och kan då unna mig lite dyrare saker, eftersom min budget plötsligt tillåter det. Eller lever jag i villfarelse? :) Det får Henrik blogga om isf haha.

Halloween party here we come, Lohkarna är på festhumör!

I ottan till Genova (nu blev det italiensk stavning) som vi ser mycket fram emot. Vi hörs på onsdag!