fredag, november 04, 2005

Middag med "pantertanterna"

Fredag, har inte varit ute än men molnigt och gissar på 15 grader.

Kort blogg då jag är lat idag :)
Hade en riktigt kul middag igår med 11 svenskor. Ett sammansvetsat gäng mellan 30 till 60 år. Enormt roliga och öppna och goa. Vi tjattrade om ditten och datten till 24.30 så det blev sovmorgon imorse…. Pernilla vars restaurang vi sågs på bjöd på den godaste maten och en färsk frukttallrik till dessert mmm.
Jag uppskattar verkligen dessa utomlandssvenskor som varit här i mellan dryga 8 år till 30 år, riktiga pantertanter och make it happen människor. I detta forum verkar man få tycka hur som haver utan någon pessimism eller skeptism, vädra fritt och skratta åt olikheterna. Kände mig snabbt ”hemma”.

Nästa träff i december ska vi byta julklappar för en viss summa, ser fram emot det, kan tänka mig att dessa paket kan innehålla vad som helst som inte är mainstream :) Oja, glöggfest i Milano blev jag uppbokad på med och våra barn blev "anmälda" till Luciatåget i svenska kyrkan. Totalt är det tydligen 18 svenskor som känns till av detta gäng i Como och man vet aldrig vem som kommer men de är alltid många. Av oss igår var vi 3 helsvenska familjer, men de halvitalienska "rules" tydligen...


Gäsp, jag har inte kommit igång idag men snart dags för svenska gäster och dags att handla lite gott till kvällen…. Men Hannah och jag ska på tennis först bara vi två, killarna hänger ut här hemma som de säger.

Hoppas att våra barn har haft en bra fredag på Scoula di Materna idag, vi var alla trötta imorse...

2 Comments:

Blogger Ina said...

Snälla, köp stövlar åt mig då!! Eller också måste jag hälsa på innan 1:a advent :-) Idag hann jag igenom _12_ affärer på en timme, men varken stövlar eller snygg kofta, kavaj, sjal... Vet vad jag vill ha men hittar inte - tänk om man kunde SY!!

Vad sa fröken igår när du skulle fråga om Hannah? Vad skönt att de är glada, även om de såklart fortf kämpar!!

10:03 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

Haha, men läste nu att du redan hittat stövlar! Jag har hittat en outlet där jag råkar "känna" ägaren, denna outlet består enkom av skor, alltså inte byggnaden utan innehållet. Skulle dina bruna stövlar inte vara bekväma välkommen till Italien :)

11:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home