måndag, december 05, 2005

Genombrott!?

H är go och glad, tror det var ett genombrott för hennes ”ilska” fredagens gråt. Skönt. Vår glada tjej är tillbaka tror jag :)Dagis idag var självklart och inget har de berättat om dagen, jag tänker inte ställa frågor de får berätta själva. Vi lekte i barnens rum efter dagis och nu tittar de på en film. Helt galet är vi bortbjudna ikväll, nej inte vanligt att gå bort en måndag, det är i all enkelhet hos Alec och Naive som är ett jättetrevligt och easygoing par. De har varit i Florens under helgen och fick för sig att bjuda in oss ikväll. Barnen kommer nog somna där, men det är en snabb middag för oss vuxna, 5 minuter hemifrån.

Ja att man åker till Florens under helgen är ju inte ovanligt här även om det är lite längre bort än de övriga vad vi förstår för norditalienarna är vanliga helgresmål. Florens är 4 timmar bort, alperna ligger invid men Verbier tar ca 3 timmar, S:T Moritz etc knappt 2 timmar etc. Gardasjön knappt 2 timmar från oss samt Venedig samma avstånd. Genova, dvs rivieran även det 2 timmar bort. Jag är inte förvånad att italienarna reser mycket i sitt eget land. Alla dessa ställen skiljer ju sig rätt markant! Vi har många helger att se fram emot, det är ju bara att pipa hem på kvällen igen om man vill!

Ja dagen har bara runnit iväg, men Soina ringde, glad ihågen, hon har träffat en ny kärlek! Detta syskonpar, Sonia och Alessandro, får mig och Henrik att le flera gånger i veckan. Imorgon måste jag plugga, jag har inte gjort förra veckans läxor. Ajabaja :)

4 Comments:

Blogger Thinkerbell said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:09 em  
Blogger Thinkerbell said...

Skönt att det vänt och att lilla H ventilerat ut lite ilska.

På fredag ska vi som är kvar av "den innersta kretsen" (du vet vilken) ses och julpyssla och baka pepparkakor. Då kommer det bli tydligt att ni är borta. Om jag kommer ihåg ska jag spela in en liten videosnutt och skicka.

Kram!

9:10 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

JA gör det!! :) Vore jättekul för oss alla att se! Hade nyss ett långt samtal med en i "gänget", jag hoppas ni äter peppisar och dricker glögg för oss med, familjen proppmätt kanske står för vår del :D! Berätta att jag skrev det hihi. Vi är i alperna på fredag (fatta dit man annars kör 40 timmar för att komma till, typ i en rutten buss ), om det inte är uselt väder. Annars ringer vi er och sjunger en julsång på påhittad italienska :D!

11:51 em  
Blogger Var dags glimtarn said...

She is still happy "by the way", hur kunde jag glömma att skriva det! Försvann in i tankebilden av att se er baka peppisar och julpysslet som avslutas av föräldrarna *S*

11:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home