onsdag, december 07, 2005

Haha

Ja riktigt bortskämd låter jag i min förra blogg, men sådan dag var det. Alperna låter ju med rätt lyxigt, men för att nå dem behöver vi inte klämma in oss i en unken buss i 40 timmar som vi gjorde när vi var tonåringar. Nu hoppar vi in i vår bil och är framme på 1.40 timmar...

Måste lägga till att lilla 5 åriga Hnu fördelats i sin klass inför ettan nästa år. Hon har parats ihop med sin nya bästis, Jacomo, Sabrina säger att de två leker så bra ihop och Hpratar bara om honom här hemma. Lite roligt att de är så öppna här i detta tjej/kill land som jag upplevt det, att de även parar ihop tjejer och killar. Fast vi är inte det minsta förvänade över att vår dotter väljer en kille som sin bästis. H är mycket glad för att veta att just Jacomo blir placerad i hennes klass!

Alessandro frågade lilla Hidag om hon inte kunde visa honom vart han kunde ta ett glas vatten. Hon gick och gav honom ett glas, öppnade kylen och hällde upp vatten till honom. Prego mi amore sa hon sen, Alessandro och jag döljde varsitt skratt. (varsågod min älskling) Roligt är att hon förstår så mycket mer än vi känt till sen vet jag inte vad jag tycker om ordet älskling till någon som borde vara en farbror *S*

Fotoblogg efter skidåkeriet måste det bli!

Sjöng nyss för min allra första bästis L"tanti aguri per te" som firar födelsedag idag! Grattis igen vännen :)