tisdag, januari 03, 2006

Arriverderchi darling...

Bästa väninnan på väg med maken sin till Venedig, för en sista romantisk dag på tu man hand innan deras bebis kommer till världen. Så rätt tänkt. Men jag saknar dem redan och kanske kanske kommer min väninna A hit igen första helgen i februari då hennes man ska åka skidor med sitt jobb i Italien. Allt hänger på om hon får flyga då. 8 veckor före BF. Själv flög jag i vecka 36, men på nåder nästan och faktiskt till just Italien. Jag håller nu tummarna för att hon kommer tillbaka hit då. Då har hon och jag 4 dagar helt själva då båda våra makar är bortresta samtidigt. Barnen kommer gå på dagis. Det vore underbart att få den tiden tillsammans innan hon dimper in i bebisfasen :)

Solen lyser, den är 8 grader varmt och solen värmer gott. Lite vårkänslor efter att ha sett snötäcke i flera dagar i alperna. Vi ska tvätta, leta upp sommarkläderna och packa ner dem i små väskor. Lite ska vi ha med oss. Jag packar alltid för mycket...

Julledigheten blev intensiv men underbar. Vi har haft gäster sen den 23:e december till idag. Men även varit gäster i 2 dagar i alperna under den tiden. Skönt. Nu har vi idag och imorgon själva. Sen möter vi upp goda vänner i Thailands Hua Hin. Planet lyfter 19.00 imorgon. Just nu är jag otålig. Som alltid inför en långflygning långt bort känns det overkligt. Det var länge sedan vi flög till Asien, eller långt bort överhuvudtaget. Första gången för lille O. Lilla H var så liten när hon reste långt med oss så hon minns det inte.

Jag hoppas ni som läser här får en bra start på år 2006 och har en god fortsättning. Själv ser jag min 5 åriga dotter knäcka simkoden kanske, när hon får bada varje dag. Kanske tom lillebror som har bråttom här i livet. Jag ser mig läsa en bok, min favorit syssla och förhoppningsvis är jag lite kreativ även på semestern.

Ciao!!